Saturday, August 25, 2012

Wahai hati,

Assalamualaikum semua. Oyeah tajuk macam nak makan kaki. Kdiam.

Sebenarnya tajuk tu silap. Sebenarnya "Selamat Hari Raya". Sebenarnya........ eh banyak lak sebenarnya. Kasi tampar kang. K. Hai semua kaum muslimin dan muslimat, Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin! Wuuuuu tahun ni raya tak macam raya pun. For me biasa biasa saja. Nak kata baca buku, takdalah baca buku pun. Hehe al-maklumlah, kome nak PMR. Alangkah indahnya kome takyah baca buku, terus je seteraight A. Kan sodap tu! Hahaha k mieya mengarut.

Malam raya saya dah takda kat Rembau. Rembau adalah kampung halaman ku sejak kecil lagi dan menetap disini sudah sekian lamanya sehingga menjadi dewasa kini. Cewah. Saya ni cucu kesayangan Hasnah. Ktipu. Ada rumah sendiri, tapi taknak tinggalkan wan disini keseorangan. Bimbang punya pasal. Tapi I tetap sayang Chengkau! Wan, I'll be forever ever ever and ever be by your side *cough* Haha. K sambung cerita lagi. Malam raya saya ke Serdang, Selangor. Saya menjaga atuk saya yang menghadapi kanser usus tahap 4. Saya rasa gembira karna dapat menjaga beliau karna saya amat rasa bersalah karna saya jarang ketemu sama beliau karna saya duduk di asrama. *Fed up tak? Haha* Dengan menggunakan tenaga anak muda, saya tidak tidur sampai 4 pagi kerana menjaga beliau. Apa pun saya tak kisah pun raya ni, asalkan alhamdulillah saya dapat jaga atuk :-)

Hari raya pertama, just bersalam-salaman seisi keluarga. Tidak buat apa apa. Hanya menjaga atuk lagi. Saya duduk di Serdang selama 4 hari. Selama 4 hari itulah saya langsung tak pakai baju raya yang baru dan tidak beraya langsung. Hari raya keempat, saya sudah berada di Rembau. Masa ni saya nak melaram habis dengan pakai baju kurung baru. Hehehehe. Hari raya keempat itu dikira macam hari raya pertama bagi saya. Hew hew kasihannya saya. Lol

Kome bukannya beraya sakan. Kome follow geng kakak kome pegi beraya. Kome malu. Kome segan. Dah tampar den cepat. Mana taknya. Kome je yang tak habis belajar lagi. Huuuuuu. Tapi takpa asalkan kome happy. Hahaha ktakde kaitan.

Tetiba kami rasa kami hebat. Lol kenapa? Sebab kami rasa macam Charlie's Angel. Huahua

Saya rasa..... saya rasa........ hehe lemme introduce you, eh apa?

All of sudden, Selamat hari raya maaf zahir dan batin and thanks a lot. *jangan rasa kelakar*